• Rondje



    "De leerlingen zijn niet alleen bezig met luisteren en kijken, maar ze mogen ook echt met hun handen aan het werk."
    YR | Educatief medewerker De Hoep, Castricum

  • Rondje



    "Een uniek project. Eén van de belangrijkste dingen voor het succes van zo'n project is dat je er iets spannends in stopt en dat je de kinderen als verantwoordelijken aanspreekt."
    Educatief medewerker De Hoep, Castricum

  • rondje



    "Bij het lezen van de dossiers kom ik trouwens heel aandoenlijke dingen tegen: Henk die alles met zijn hoofd heeft gedaan!!! Hij heeft een zware vorm van ADHD en is dyslectisch en hoogbegaafd!!!!!!"
    AW | Leerkracht groep 8, basisonderwijs

  • Rondje



    "Dat alles kon worden aangestuurd d.m.v. berichten aan de leerlingen beviel uitstekend. In de meeste gevallen kostte het b.v. geen enkele moeite om het vervoer met ouders te regelen."
    Leerkracht groep 6, basisonderwijs

  • Rondje



    "De volgende dag op de fiets naar de bieb. Vier enthousiaste ouders mee. De bibliotheek leek totaal verlaten, Edith speelde het zodanig dat ikzelf al dacht op een verkeerd uur te zijn. En toen dat onderzoek, de vondst van die prachtige geheime plek in dat boek"
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs

  • Rondje



    "Een antwoord is geen eindpunt, maar een nieuw begin. Met elk antwoord kun je weer nieuwe onderzoeksvragen formuleren."
    Boswachter PWN Waterleidingbedrijf NH

  • Rondje



    "De vorm van een 'avontuur' is heel effectief. Ze zijn echt gemotiveerd om te zoeken en te vinden."
    Educatief medewerker, Bibliotheek Kennemerwaard in Alkmaar

  • Rondje



    "De computer als middel stimuleert de kinderen enorm. Ze komen steeds opgewonden met nieuwe berichten. Het is een onmisbaar instrument voor de communicatie."
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs

  • Rondje



    "De aansturing via de computer maakt het mogelijk dat de kinderen voorop gaan: zij kunnen op die manier sneller en beter geïnformeerd zijn, waardoor ze het voortouw nemen."
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs

  • Rondje



    "Voor mij is dit ook innovatie. Op deze manier met andere professionals delen over je werk. Deze week met webcam en smartphones aan de gang ook allemaal nieuw voor mij!"
    Educatief medewerker PWN Waterleidingbedrijf NH

  • Rondje



    “De kinderen waren enorm gemotiveerd. Het was heel bijzonder dat ze al zo nieuwsgierig naar het duin kwamen.”
    Boswachter PWN Waterleidingbedrijf NH

  • Rondje



    “Leuk en belangrijk dat er opties waren: de leerlingen konden keuzes maken en zich specialiseren.”
    Educatief medewerker De Hoep, Castricum

  • Rondje



    ‘Dit is gewoon levend onderwijs! Dit is wat we moeten doen!’
    Deskundige op de werkdag

  • Rondje



    “We hebben het gehad over dood in die tijd, over dieren, over archeologie en wat je nu vindt bij de werkzaamheden bij Schoorldam, ze kwamen met van alles. Van veenlijken, Romeinse castellum en Limes, tot aan Friezen, aardewerk, smeltkroesjes en vuursteen.”
    Archeoloog

  • Rondje



    “Het „in de huid kruipen‟ van een figuur uit het verleden is uiterst effectief en stimulerend.”
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs

  • Rondje



    “De begeleiding en ondersteuning door het projectteam was uitstekend.”
    Leerkracht groep 6, basisonderwijs

  • Rondje



    “Hoe dan ook: dit project boort tal van aanwezige talenten aan. Bij zowel kinderen als leerkrachten. En het raakt ook nog eens een keer alle vakgebieden midden in de roos.”
    Leerkracht groep 6, basisonderwijs

  • Rondje



    “Dan komt er ineens iemand aan rennen. Met rode wangen, stralende ogen, struikelend over haar woorden, begint ze te vertellen;"Ik heb ontdekt hoe zout onstaat, ik weet dat het in het water zit, ik heb het helemaal zelf ontdekt"! "Kom mee dan laat ik je het zien"!
    Boswachter PWN Waterleidingbedrijf NH

  • Rondje



    “Het mooie van het project vind ik dat kinderen weer zelf kunnen ontdekken, weer zelf leren ontdekken. Het ene kind wil heerlijk met zijn handen ontdekken, het andere kind is gefascineerd door het mysterie van de runen of het mysterie van de potscherf en gaat met pijpensteeltjes en pijpenkopjes naar huis.”
    Deskundige op de werkdag

  • Rondje



    "Werken met mysteries geeft zoveel actie en plezier, kinderen kunnen bijna niet geloven dat ze zo mogen leren!"
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs.

  • Rondje



    "De kinderen vroegen zich af of dit project echt door volwassenen was gemaakt, omdat ze het zo gek vonden dat die snapten dat ze spelend wilden leren."
    Leerkracht groep 7, basisonderwijs.