Wat kost het?

Wat kost het?

Uitvoering Vanaf € 75,-. Dat zijn de kosten voor een licentie van 2 maanden incl. technische ondersteuning. De kosten die daarbij komen worden vooral bepaald door de keuze voor een hoog gehalte aan live kwaliteitscontacten met echte deskundigen. Wij nemen als richtbedrag € 350,-. Dat blijkt de praktijk bij een slimme mix van betaalde deskundigen en vrijwilligers. Dat kan op verzoek worden uitgebreid met b.v. een echt camerateam dat de reconstructie komt opnemen.

Training

Training

De eerste keer dat je als leerkracht meedoet krijg je een training, waarbij je naast het werken met Het Huis van het Verleden, praktische handvatten krijgt om je onderwijs creatief te construeren rond dit soort hoogtepunten in het Avontuurlijk Leren. Die scholing wordt opgezet i.s.m. Creative Learning Lab in Amsterdam en is nog in ontwikkeling.

Lokale opzet

Lokale opzet

De eerste keer dat een onderzoekavontuur in jouw dorp of stad wordt uitgevoerd, zal het lokale netwerk worden opgezet en wordt het onderzoekavontuur aangevuld met jullie lokale informatie. Dat wordt uitgevoerd op basis van wensen en budget van gemeente en andere belanghebbenden.

Hoeveel tijd ben ik er mee kwijt?

Hoeveel tijd ben ik er mee kwijt?

Je bent de tijd niet kwijt, want je stopt er veel verplichte leerstof in. Allereerst willen we melden dat het maatwerk is. We hebben een minimumpakket, waarbij je als leerkracht zelf aangeeft wat je er allemaal in wilt stoppen. Duur van het project is 4-8 weken. Gedurende die weken 4 klassikale excursies. Meerdere mogelijkheden voor extra onderzoekopdrachten voor 2 á 4 leerlingen. Dagelijks even gelegenheid in de kring voor reacties op nieuwe berichten. Wekelijks 1,5 á 2 uur verwerkingstijd van de verzamelde informatie. Wij gaan er van uit dat je er gedurende die zes weken een dagdeel per week mee aan de slag bent. Er zijn afhankelijk van je eigen voorkeur vier activiteiten buiten de deur. Er is tijd nodig om te verwerken en te overleggen over jullie scenario. Daarbij kun je de werktijd voor je creatieve vakken inzetten in het kader van de reconstructie. In de praktijk blijkt dat je als leerkracht goed moet zorgen voor een stevig tijdmanagement, want door de betrokkenheid en het enthousiasme van de leerlingen zullen ze er langer mee bezig willen zijn. Overigens kunnen de leerlingen ook thuis inloggen en even hard aan het werk als op school.